Severočeské Litoměřice hledají nový vizuální styl
Jednotnou vizuální identitu hledá historické město v Ústeckém kraji úplně poprvé. Soutěž má na starosti CZECHDESIGN. Vítězný návrh bude představen v květnu a postupně bude aplikován i na prezentaci příspěvkových organizací města.
CZECHDESIGN.CZ , 1. 4. 2019
Litoměřice se pyšní úctyhodnou historií, významným bodem jsou ale i na turistické mapě Česka, a to díky památkám, vinařské tradici i blízkému Českému středohoří. V malebném městě se téměř 25 tisícům obyvatel žije dobře, v celorepublikovém výzkumu se Litoměřice umístily na 3. místě ve spokojenosti s kvalitou života a město je lídrem Národní sítě Zdravých měst.
Dodnes město v rámci své prezentace využívalo jen heraldický symbol, který ale účelům přestává stačit a komunikaci limituje. Prezentace je roztříštěná, některé organizace logo mají, jiné se prezentují starým a nekoncepčním postupem.
Cílem designérské soutěže je najít nový jednotný vizuální styl, který bude město dobře a dlouhodobě reprezentovat, vystihne jeho charakter a obyvatelé se s ním ztotožní. Zároveň bude fungovat pro komunikaci s místními, turisty a partnery a jako skutečný propojovací prvek napříč městem a pro všechny příspěvkové organizace. Novou podobu čeká i např. Radniční zpravodaj nebo orientační a navigační systém.
Loni už radnice udělala první krok směrem k práci s celistvou identitou a pro výročí 800 let vybrala nejlepší grafický návrh od místní rodačky Evy Vopelkové. „Byl to jakýsi pilotní projekt, kdy jsme si vyzkoušeli, jak se spolupracuje s designéry, jak pro nás může profesionální grafika fungovat a v čem je prospěšná. Přineslo nám to ujištění, že novou komplexní vizuální identitu potřebujeme a chceme jít cestou soutěže,“ říká Eva Břeňová, vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu MěÚ.
Zástupci města se rozhodli do organizace soutěže zapojit CZECHDESIGN. „Úspěšné projekty organizace např. pro Liberec nebo Národní galerii známe. Byla to pro nás tedy první volba při hledání partnera v soutěži. Víme, že bude zajištěna vysoká odborná úroveň i profesionální postup, “ dodává Břeňová.
Design konzultantka z CZECHDESIGN Michaela Holubec Birtusová je projektovou manažerkou soutěže. „Naším cílem je v průběhu soutěže umožnit úzkou spolupráci mezi zadavatelem a soutěžícími. Jen tak je možné, aby Litoměřice našly dlouhodobého strategického partnera. Chceme zajistit i lokální charakter soutěže a část účastníků a odborné poroty mít přímo z kraje, který je i díky Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP) líhní talentů, “ doplňuje.