Praha 3 hledá v otevřené designérské soutěži hrdý a svébytný vizuální styl
Výrazná městská část chce najít styl, co je stejný jako její obyvatelé. První kolo soutěže, kterou má na starosti Czechdesign, je otevřené všem zájemcům.
CZECHDESIGN.CZ , 12. 10. 2019
Městská část Praha 3 je jedinou městskou částí, která je vidět již zdaleka. A to nejen díky Vítkovu, který se i na Hradčany dívá shora, ale zejména díky televizní věži, kterou nepřehlédnete ani 50 km od Prahy. Toto „povyšování“ je však pouze zeměpisného charakteru, Praha 3 se nedělí na žádné společenské kasty, ale naopak spojuje, a je stejná jako její obyvatelé - hrdá a svébytná.
Takový má být i nový vizuální styl, které vzejde z aktuální designérské soutěže. Má být komplexním systémem utvářejícím jednotnou tvář městské části a její prezentace.
Současný znak vychází ze symbolu městské části Praha 3, ale není logotypem. Nový styl má ale promlouvat současným jazykem, měl by být snadno identifikovatelný, moderní, originální a sebevědomý
„Praha 3 je živá a výrazná městská část, která se vyznačuje svou pestrostí a jedinečnou atmosférou. Vzhledem k absenci jednotné vizuální identity pro celou Prahu, bychom se rádi prezentovali svým vlastním nadčasovým vizuálním jazykem. V rámci městské části jednotně, zároveň však odlišitelně od ostatních pražských městských částí. Organizace Czechdesign je pro nás zárukou kvality soutěže. Výsledek tak očekáváme s nadšením a věříme, že jej přijmou za svůj jak naši občané, tak i návštěvníci. Rádi bychom docílili vizuální identity, která bude ukazovat Prahu 3 jako místo plné hrdých lidí, kteří mezi sebou nedělají rozdíly. Zkrátka místo, které nás spojuje,“ dodává Jiří Ptáček, starosta městské části Praha 3.
„Praha 3 se do hledání nového vizuálního stylu rozhodla jít tím nejtransparentnějším způsobem, otevřenou soutěží. Je to férová cesta, ke které si přizvali nás, Czechdesign. Věříme v povedený výsledek a zajistíme profesionální proces celé soutěže,“ komentuje zapojení organizace Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign.
Soutěž o návrh je otevřena pro širokou odbornou veřejnost, první kolo je otevřené. Odevzdává se grafický koncept a systém vizuální identity městské části, logo/logotyp a grafické řešení plakátu pro akci Žižkovský panel.
První kolo přijímá návrhy do 4. 11. 2019. Do druhého kola postoupí tři grafici/studia, které čeká osobní prezentace návrhů. Výsledky budou oznámeny v průběhu prosince 2019. Účastníci v druhém kole získají skicovné a vítěz zakázku, včetně licence. Kompletní pravidla najdete na stránkách Czechdesign.
Porota soutěže
Nezávislá část poroty / externí odborníci:
Petr Babák, grafický designér, pedagog VŠUP a publicista,
Robert V. Novák, grafický designér, fotograf, kurátor,
Žaneta Kögler, grafická designérka, v letech 2012-2018 spoluvedoucí Ateliéru grafického designu 1 FaVU VUT v Brně a 2016-2018 vedoucí Oddělení marketingu a komunikace Moravské galerie v Brně.
Závislá část poroty / zástupci městské části:
Jiří Ptáček, starosta městské části Praha 3,
Pavel Trojan, vedoucí odboru vnějších vztahů a komunikace.