Studenti ČVUT vytvořili práce ve virtuální realitě

Studenti ČVUT obhájili své bakalářské práce ve virtuální realitě. „Stavební fakulta ČVUT v Praze je otevřená inovaci,“ řekl profesor Michal Šourek, duchovní otec tvůrčí platformy Wearrecho.
František Průša , 5. 9. 2024 / Advertorial
Obhajoba bakalářské práce je velkým krokem pro každého studenta. Je to výsledek půlroční práce, ke které čtyřleté bakalářské studium směřuje. S rychlým tempem inovací je nyní možné obhajobu provést ve virtuální realitě, a co víc – ve Wearrecho.
Wearrecho je unikátní software platforma, která spojuje virtuální realitu a BIM Revit. Umožňuje navrhovat architekturu ve virtuální realitě, spolupracovat s partnery po celém světě a snadno importovat architektonické projekty z různých platforem. Profesor Michal Šourek implementoval Wearrecho do svého výukového programu a setkal se s úspěchem. „Spolu se studenty bakalářského ročníku na Fakultě stavební ČVUT v Praze máme za sebou první obhajoby bakalářských prací ve virtuální realitě. Těší mě, že studenti nově mohou své návrhy vytvářet, zažít a prezentovat v imerzivní hloubce, která dříve nebyla možná, navíc v reálném měřítku,“ řekl.

Prezentace ve virtuální realitě také nabídly lepší ponoření se do návrhu, skutečnější pocit z prostorů i výhledů a lepší pochopení prostorových souvislostí. Pomohlo to jak komisi, tak prezentujícím studentům. „Jako členové komise jsme získali hlubší porozumění prostorové kontinuity a užili si unikátní perspektivy, které VR nabízí. Mohli jsme projít návrhy najednou, i s více lidmi,“ dodal Jakub Mazur, místopředseda komise. Tato úroveň interakce a ponoření není možná u tradičních prezentací.

„Díky platformě Wearrecho, ve které řada projektů vznikala od prvních skic ve virtuální realitě až po finální návrh, mohli studenti během obhajob přenést všechny členy komise do jednotlivých projektů a ne jen jednoho po druhém, jak to tak v případě virtuálních prohlídek bývá. Komise tak měla možnost podívat se na projekty z různých míst podle toho, co je zrovna zajímalo. Díky tomu jsme mohli opravdu navnímat všechny projekty do detailu a podívat se do všech jejich částí,“ uzavřel profesor Michal Šourek.