Technologie / produkty

Čeští klikaři a jejich cesta k evropské špičce v oboru dveřního kování

Firma tří bratří M&T je jediným českým výrobcem designového dveřního a okenního kování Foto: M&T

Tři bratři, kteří o sobě s oblibou říkají, že jsou klikaři, společnými silami vybudovali společnost M&T, jediného českého výrobce designového dveřního a okenního kování. Za jejich úspěchem však stojí nejen určitá dávka štěstí, ale zejména tvrdá práce.

M&T , 27. 7. 2022 / Advertorial

Na začátku příběhu M&T stálo v roce 1997 rozhodnutí prostředního z bratrů, Romana, založit firmu, která by dodávala na český trh dveřní kování. Nápad zaujal nejmladšího Iva, v té době aktivního fotbalové záložníka v první české lize, který se rozhodl do firmy investovat a stal se tak jejím majitelem. Ze začátku kování nevyráběli, ale dováželi ze zahraničí. Špatné zkušenosti s nespolehlivými dodavateli a nevyhovující kvalitou však po třech letech přiměly bratry k radikální změně – rozhodli se kování vyrábět. „Strojírenské firmy v okolí Dobrušky a Nového Města nad Metují tehdy propouštěly šikovné řemeslníky, kteří zakládali malé domácí dílny, a my zjistili, že pro nás mohou vyrábět komponenty,“ říká Ivo Ulich a pokračuje: „Z počátku tak byla výroba rozdělena mezi několik dílčích dodavatelů a v sídle firmy se pouze kompletovalo a balilo. Jednalo se však již o kompletně českou produkci.“

Významná změna pak přišla v roce 2000, kdy Roman začal navrhovat vlastní autorský design klik – firma se tak stala ve střední Evropě jedinou, která dokáže sama navrhovat vlastní design a mechaniku produktů, které prodává pod značkou M&T. Řadí se mezi špičky v oboru srovnatelné s italskými a německými výrobci. Pozitivním krokem pro M&T byl i milník, kdy do firmy vstoupil nejstarší z bratrů Petr, který zanechal poloprofesionální duatlonové kariéry a stal se firmě provozním ředitelem.

Krize jako výzva

Velká zkouška pro firmu tří bratrů Ulichových přišla s obdobím hospodářské a finanční krize. „S klesajícími zakázkami jsme si uvědomili, že máme nedostatky v oblasti interního systémového řízení a malou orientaci na zahraniční trhy,“ říká Ivo Ulich a dodává: „Rozhodli jsme se tedy toto období využít jako příležitost pro stabilizaci a zapracování na vnitřních procesech a rozšíření produktového portfolia. Krize nás tak sice trochu zbrzdila v živelném rozvoji, ale díky změnám, ke kterým nás donutila, jsme z ní vyšli silnější než předtím.“ Další úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. Tím největším bylo ocenění Red Dot Design Award, které společnost získala v roce 2013 za kolekci dveřního kování MINIMAL/MAXIMAL. Ve stejném roce započala v Dobrušce stavba nové výrobní haly. Klíčovou roli v M&T hrají kvalitní materiály a plné souznění tradiční ruční výroby s nejmodernějšími technologiemi.

Foto:Kolekce dveřního kování MINIMAL/MAXIMAL získala ocenění Red Dot v roce 2013

Kování M&T boduje v zahraničí

Významným produktem se pro M&T stal inovativní systém MAGNETIC sloužící pro ovládání dveří bez kliky, zámku i elektroniky, který firmě v roce 2020 přinesl dvě, potažmo tři prestižní mezinárodní ocenění – Double Red Dot Design Award za varianty s madlem YES! a KONZERVA 220, a Good Design Award udělované v Austrálii. V současnosti se rodinná firma kromě vývoje nových produktů soustředí na další rozšiřování zahraniční obchodní sítě. V roce 2021 expedovala kliky celkem do 51 zemí světa.

Foto:Společnost M&T získala za systém Magnetic v roce 2020 prestižní mezinárodní ocenění Red Dot a Good Design Award.

Čtvrtstoletí završené změnou

Letošní červen se pak pro společnost M&T nesl v duchu velké změny – původně společnost s ručením omezeným změnila po 25 letech svoji právní formu na akciovou společnost a vstoupila na pražskou burzu. Bratři Ulichové zkrátka vědí, že stejně jako ve sportu i v podnikání se nesmí usínat na vavřínech a je třeba na úspěchu neustále pracovat.

  • autor: M&T *
  • publikováno: * 27. 7. 2022
  • zdroj: * Reklamní sdělení

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři