Artlantis Studio - novinky verze 4
Artlantis Studio navazuje na technologii Artlantis R a dále ji rozšiřuje a doplňuje o možnost zpracování animací objektů (pohyb) a scén (změna polohy a barvy osvětlení).
EARCH.CZ , 22. 12. 2011
Novinky verze 4
Nový radiozity engine Nový engine pro výpočet radiozity lépe zobrazuje barvy, textury i materiály. Přibyl nový post-procesor korekce barevných tónů. Jedná se o nástroj umožňují zesvětlovat či ztmavovat výsledné vizualizace. Nový shader Fresnel významně zlepšuje zobrazení metalických povrchů, např. automobilů. Rovněž práce s transparentními povrchy je nyní mnohem jednodušší. Podívejte se na ilustrační video
Rychlost renderování Artlantis 4 je rychlejší než kdykoli předtím. Průměrný čas renderování je dvakrát kratší. Pakliže je ve scéně umístěno více shaderů NEON, tak dokonce sedmkrát. Hlavně s cílem zefektivnit práci na velkých projektech je Artlantis 4 optimalizován pro 64-bit systémy Windows i Macintosh. Podívejte se na ilustrační video
Horizontální projekce, přitažlivost pro objekty a funkce rozdělit podle sítě Funkce horizontální projekce zjednodušuje práci s objekty typu komplexní střecha. Ve 2D zobrazení lze vytvářet násobné kopie a objekty následně umísťovat s přitažlivostí na povrchy pod. Nová funkce "explodovat podle sítě" rozdělí objekty na jednotlivé polygony, kde automaticky nastaví orientace textury. Na objekty lze aplikovat násobný výběr. Rendery umístěné do sady dávkového zpracování (batch render) lze "filtrovat" a řadit ještě před spuštěním dávkového výpočtu
Zajímavá vylepšení předchozích verzí
Průhlednost bilboardů a rostlin Přímo v Artlantisu přibyl "posuvník", pomocí kterého lze nastavit průhlednost bilboardů a 3D rostlin, odpadá tak nutnost použití foto editoru! Oddělení objektů Pomocí funkce "výběr polygonů" lze oddělit objekty od původního 3D modelu a následně s nimi pracovat jako s externími komponenty scény, přičemž zůstávají do scény plně integrovány. Editovatelné uchopovací body Pomocí uchopovacích bodů se objekty umísťují do scény a následně se s nimi manipuluje (přemístění, rotace, ...). Nyní lze uchopovací body přemístit v půdorysném zobrazení objektu pouhým přetažením myší za současného stisku klávesy “D”. Správa vrstev Artlantis má strukturu vrstev (hladin) dle: scény, objekty, 3D rostliny, lampy, animované objekty a bilboardy. Vrstvy lze doplňovat a odstraňovat. Automatické umísťování Funkce “výchozí vrstva” umožňuje nastavit cílovou vrstvu pro každý typ média. Jakmile je do scény přiřazen nový bilboard nebo objekt, přiřadí se pak do konkrétní vrstvy automaticky nebo "ručně". Import vrstvy Uživatelé ArchiCADu ocení novou funkci, díky které lze vybrat objekty pouze z některých vrstev ArchiCADu pro export do Artlantisu.
Viditelnost podle pohledu Pro zvýšení jednoduchosti ovládání a produktivity práce s Artlantisem zvláště na velkých projektech, lze skrýt vrstvy v okně náhledu (např. 3D rostliny). Tato nová funkce rovněž umožňuje vytvořit různé varianty zobrazení jednoho projektu.
Parametrická světla Artlantis nabízí 9 rozdílných typů osvětlení. Nastavení se děje pomocí rozbalovací nabídky. Světla jsou popsána fotometrickými parametry, které lze uživatelsky nastavovat. Jedná se o intenzitu, barvu, úhel, měkkost stínu, ...
Oblaka Neustále zvyšující se požadavky na přesvědčivější "realističnost" vedly k vytvoření "animovaných oblak", přibyly parametry pro nastavení větru, jako jsou jeho směr a rychlost. Voda Pouze myší lze "rozpohybovat" vodu. Artlantis totiž disponuje zcela novým shaderem Voda, který dokáže rozvlnit hladiny řek, jezer, koupališť, moře či jakýchkoli vodních ploch.
Komplexní nastavení Předdefinované nastavení scény "interiér" a "exteriér" zjednodušuje práci začátečníkům, zatímco pokročilí uživatelé ocení nastavení “expert”, které umožňuji uložit jejich vlastní nastavení radiozity.
Dokončení na další straně.
Simulace reálné oblohy „Zapněte“ mraky, nastavte jejich výšku a hustotu, myší poposuňte slunce po obloze. To jsou funkce, pomocí kterých Artlantis dokáže nasimulovat oblohu nad scénou přesně podle vašich představ a potřeb. Barva a intenzita světla se automaticky přizpůsobí, scéna zůstavá nasvícena zcela přirozeně. Krátkou animaci zobrazují tuto vlastnost si můžete prohlédnout zde (16.8 Mb) Automatické přizpůsobení světel Proč v pravé poledne nemá umělé osvětlení velký význam? A proč se stává viditelné s tím jak slunce zapadá? Artlantis umí „vybalancovat“ intenzitu světelných zdrojů stejně, jako je to ve skutečnosti, zobrazení scény je v závislosti na denní době zcela přirozené. Krátkou animaci zobrazující tuto vlastnost si můžete prohlédnout zde (15.1 Mb)
Integrovaný post-procesor Tuto v Artlantisu schopnost představuje sada nástrojů pro vyladění a úpravu finální vizualizace. Je možné změnit kontrast, sytost či aplikovat různé filtry pro zobrazení. Každý si může vytvořit svůj vlastní styl aniž by musel pracovat s dalším programem, editorem rastrových obrázků! Krátkou animaci zobrazující tuto vlastnost si můžete prohlédnout zde (18.6 Mb)
Editor shaderů Tato funkce umožňuje vytvářet vlastní shadery (definice matriálu, resp. jeho zobrazení pro fotorealistické zobrazení). A podobně jako s objekty, shadery lze „otevřít“, následně upravit a uložit jako novou samostatnou položku do katalogu shaderů. Krátkou animaci zobrazující tuto vlastnost si můžete prohlédnout zde (23.3 mb)