Výstaviště Praha prochází změnou a představuje novou vizuální identitu od designérského tria
Areál Výstaviště Praha se výrazně proměňuje a přispívá k tomu i nová vizuální identita, která vzešla z designérské soutěže pořádané organizací CZECHDESIGN. Návrh z dílny tria designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal se promítne do navigace v areálu, externí i interní komunikace a propagačních materiálů. Klade si za cíl vážně i s humorem prezentovat značku Výstaviště Praha jako silnou a na první pohled odlišitelnou.
CZECHDESIGN.CZ , 24. 8. 2020
Výstaviště Praha se stává unikátním víceúčelovým areálem v metropoli, kam přibývají herní, sportovní a volnočasové prvky. Dochází k rekonstrukci cest, revitalizuje se zeleň a započalo se i s rekonstrukcí několika budov. Společně s tím se rozšiřuje programová nabídka. To vše měla reflektovat i nová vizuální identita, kterou Výstaviště Praha našlo v designérské soutěži.
„Od prostoru pro volnočasové aktivity pro celé rodiny, sportovní vyžití, setkávání přátel, gastronomii, přes kulturní události, koncerty, výstavy, festivaly až po veletrhy a prodejní akce. Každá akce má svůj styl a obsah, každá je zaměřená na jinou skupinu návštěvníků, všechny se ale konají u nás na Výstavišti. Proto jsme se rozhodli hledat společnou linii, vizuální styl, podle kterého návštěvník na první pohled pozná, že na tuto akci se má vypravit ‚Na Výstaviště',“ řekl Tomáš Hübl, předseda představenstva Výstaviště Praha.
„Byl to také jeden z impulzů hledat celkovou vizuální identitu Výstaviště. Cítíme potřebu udělat z Výstaviště značku, která je na první pohled jasně identifikovatelná a která podtrhne celkovou proměnu, kterou Výstaviště prochází,“ dodává.
Vítězem se stal koncept „Na Výstavišti“, za kterým stojí trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal. Výtvarně je návrh na velmi dobré úrovni, síla návrhu je ale v myšlence: návrh komunikuje, nápaditým způsobem vtahuje, smazává hranice mezi logem a slovem/slovním označením.
Více k tématu
„Slovo výstaviště má význam, který je vzhledem k dnešní, a hlavně budoucí funkci areálu spíše okrajový, rozhodně nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem, který každý v Praze (a nejen tam) zná a používá. Chápeme Výstaviště jako prostor, který zastřešuje velmi rozdílné aktivity a funkce a je využíván širokým okruhem lidí napříč generacemi. Navrhujeme sice název nový, ale s využitím stávajícího. Naší snahou je z původního názvu udělat název místní, jednoduchým přidáním předložky ‚NA', protože Výstaviště vnímáme hlavně jako označení místa,“ popisují vítězové představu, ze které vycházeli.
Milena Mauricová, marketingová ředitelka Výstaviště Praha a členka poroty, vyjadřuje spokojenost s výsledkem soutěže: „Vizuál je velmi jednoduchý, ale jasný a zřetelný. Je možné s ním velmi dobře pracovat, umožňuje využití v různých tónech komunikace, od vážnějších, po lehčí s vtipem. Současně si uvědomujeme, že čím menším rozpočtem na podporu akcí a reklamu disponujeme, tím výraznější a jasnější komunikační styl potřebujeme.“
Předložený soutěžní koncept je nejradikálnější ze všech soutěžních návrhů, zároveň nepostrádá vtip, nadsázku. „Prezentace je promyšlená s vkladem specifického humoru a rozumným typografickým provedení merkantilních tiskovin. Návrh má potenciál dodat Výstavišti novou dynamiku a odstřihnout se od pachuti spojené s částí aktivit Výstaviště z dob nedávných i dávno minulých,“ doplňuje Jana Vinšová, ředitelka pořádající organizace CZECHDESIGN.
Průběh soutěže
Realizací dvoukolové uzavřené soutěže byla pověřena organizace CZECHDESIGN, která nastavila pravidla a vedla setkání poroty. Účastníci museli kromě konceptu a systému vizuální identity a loga připravit také podobu mapy a programu a vzor outdoorové reklamy.
Do prvního kola byli vyzváni grafici/studia: Čestmír Přindiš, Frank Atelier, Grizzlink, Martin Poláček, Ondřej Zámiš, Studio Colmo, Studio Divize, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal.
Do druhé kola postoupili: Frank Atelier, Studio Colmo, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Výstaviště Praha, která bude zahrnovat sjednocení vzhledu firemních tiskovin, navigaci a informační systém v rámci areálu, návrh základního vizuálu pro dlouhodobé aktivity, komunikaci a podporu akcí, POS materiály nebo B2B materiály pro partnery a pořadatele akcí. Příprava nových vizuálů probíhá již od července 2020.