Výhody společného marketingu památek UNESCO
Jednou z našich 12 památek zapsaných na Seznam UNESCO je i renesanční zámek v Litomyšli.
Institut pro památky a kulturu , 29. 6. 2012
České dědictví UNESCO je dobrovolný svazek měst a obcí, které mají na svém území památky zapsané na Seznam UNESCO. Tento svazek zároveň zastřešuje a koordinuje společné aktivity těchto měst především v marketingu cestovního ruchu.
O výhodách společného marketingu našich 12 lokalit s památkami UNESCO hovořila na konferenci k 40. výročí Úmluvy o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví a 20. výročí zápisu prvních českých památek na Seznam UNESCO, která se konala v Telči 14.–15.června, ředitelka Českého dědictví UNESCO Ing. Michaela Severová. Hned v úvodu svého referátu upozornila na skutečnost, že Česká republika je v pozici supervelmoci, neboť má na svém území dvojnásobek památek zapsaných na Seznam UNESCO, než je světový průměr. „Každá další nominace je i z tohoto důvodu problematická a složitá,“ dodala Michaela Severová.
V oblasti cestovního ruchu shrnula ředitelka Českého dědictví UNESCO hlavní přínosy zápisu na tento seznam. „Je to vysoce prestižní záležitost, záruka kvality, motivace k návštěvě a zároveň jsou tyto památky učebnicí dějin kultury.“ „Naše památky UNESCO jsou jedinečné a výjimečné a zavazujeme se je chránit pro budoucí generace. Pro návštěvníky je velká výhoda, že naše památky jsou umístěny poměrně blízko u sebe,“ pokračovala Michaela Severová.
Dokončení článku najdete na stránkách portálu: