Společnost mmcité rozšiřuje pole působnosti. Koupila výrobce tribun a sedadel pro kulturní a vzdělávací instituce
Společnost mmcité koupila výrobní závod firmy Kovostal v Jarošově u Uherského Hradiště a rozšiřuje tím své pole působnosti. Bude rozvíjet produkty určené pro stadiony a kulturní a vzdělávací instituce.
mmcité , 14. 1. 2024 / Advertorial
Firma Kovostal z Jarošova u Uherského Hradiště funguje na trhu od roku 1991 pod vedením Josefa Pšurného. Společnost mmcité, s jejímiž akciemi se obchodovalo na pražské burze Start od srpna 2023, koupila výrobní závod v Jarošově a zařadila portfolio firmy do rodiny mmcité. Rozšiřuje své pole působnosti v oblasti veřejného prostoru a bude rozvíjet produkty určené pro stadiony a kulturní a vzdělávací instituce.
„Na sedadlech Kovostalu se usadíte v O2 aréně, Red Bull Aréně v Salcburku, na Olympijských stadionech v Mnichově a Berlíně, či v Allianz Aréně známého klubu Bayern Mnichov. Stejně jako v kulturním zařízení DOX a koncertním sále KKH v Malmö. Při akvizici této firmy jsem ocenil kromě výborného výrobního závodu také portfolio, které rozšiřuje naši cestu veřejným prostorem,“ uvádí David Karásek, předseda představenstva mmcité a hlavní akcionář společnosti.
Více k tématu
Právě výrobní závod v Jarošově se stane hlavní výrobou celé skupiny mmcité. V nadcházejícím roce projde klíčovými úpravami a rozšířením závodu o potřebné prostory, do kterých se následně přestěhuje výroba mmcité z Veselí nad Moravou.
„Cítíme, že naší silnou stránkou je právě design, na který se budeme zaměřovat i u produktů Kovostalu. Již nyní jsme zasáhli do poslední zakázky a zlepšili jsme tvar držáku na nápoje. Malé detaily tvoří celek. Díky tomu věříme, že značku, která dodává do Švédska, Německa či Rakouska, můžeme posunout ještě dále,“ uzavírá Karásek.
Globální skupina mmcité vedená českou mateřskou akciovou společností vyrábí lavičky, přístřešky, stojany na kola či odpadkové koše. Osmdesát procent výroby vyváží na zahraniční trhy. Silnými trhy jsou například Severní Amerika či Brazílie, kde se nachází druhý výrobní závod firmy. Primárním cílem společnosti je měnit pomocí drobných prvků tvář měst a veřejných prostor.
V roce 2022 dosáhly konsolidované tržby skupiny mmcité 1,161 miliardy korun, zisk EBITDA činil 61,2 milionu korun. V roce 2023 očekává tržby 1,161 až 1,341 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA by měl meziročně vzrůst o 47 až 63 procent a dosáhnout 90 až 100 milionů korun.