Skola - mam par poznamek
prima volba, senat pul napul, to je myslim zajimave, (i kdyz to druhe si po vlastni zkusenosti senatora nedokazi predstavit, prece jenom ucitel je ucitel proto, ze vi jak ucit a organizovat skolu o neco lepe, nez student, ktery to vedet lepe nemuze, ale budiz). Problem je v tom, ze to lze, jak vsichni vime, zmenit az v pristich kolech voleb, tedy ani tesne pred nimi, natoz zpetne. >>>
EARCH.CZ , 5. 12. 2002
Co se tyka studentske ankety - je evidentne prikladem amaterskeho (nerikam uceloveho) organizovani takoveto veci. Jakykoliv sociologicky pruzkum, pokud se ma alespon tvarit objektivne, vyzaduje velmi narocnou pripravu (krome predchoziho studia kvantitativni ci kvalitativni sociologie) - formulace otazek, nacasovani) zajisteni reprezentativniho a mnohovrstevnateho vzorku respondentu, ucast respondentu atd. Vase anketa se da bez problemu interpretovat tak, ze po neuspesich anket predchozich - internetovych - a tudiz kvuli neduvere respondentu k tomuto druhu zjistovani nazoru vubec zobrazila pouze zajmy jedne skupiny (opakuji, ze v tom nehledam ucelovost) - napriklad ja jsem se ten vecer zasedani zucastnil, ale anketu jsem presel nepovsimnutu - napr. proto, ze jsem necetl (vsechna platna stanoviska senatu musi byt videt verejne a pisemne), ze by tu anketu senat povazoval za smerodatnou. Mohlo nas byt vic, nemluve o spouste dalsich akademiku, kteri tou dobou napriklad pracovali. Vzhledem k metode ankety neexistuje argument, ktery by moznost tohoto vykladu poprel, proto se s ni opravdu neda mavat tak, jak to cinite. Je to podobne, jako mizerna prace moderatora diskuze toho dne, ktery kladl sugestivni otazky na telo, aniz by situaci na skole alespon trochu hloubeji prostudoval - fakt skoda penez.Na zaver doporucuji panu P.P. a jeho druhum, aby kandidovali na senatory, sedeli na vsech jeho zasedanich a venovali cas a energii reseni problemu skoly tam. Je to mozna cesta nudna, ale obavam se jedina realna. Zdravim, Ondrej Cisler.