Novinky a názory / zprávy

Novou podobu terminálu Černý Most navrhnou re:architekti. Studii představí na jaře

Koncepční studii autobusového terminálu Černý Most zpracuje významná česká architektonická kancelář re:architekti. Studio má za sebou například úspěšnou realizaci autobusového nádraží v Mnichově Hradišti. Výběrové řízení probíhalo pod taktovkou Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Studie by měla být dokončena příští rok v květnu.

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy , 24. 9. 2020

„Rozhodli jsme se věnovat tomuto vytíženému místu větší pozornost a pokusíme se napravit některé nedostatky, které po letech fungování má. Cílem je zpříjemnit lidem cestu domů nebo na nákup či pouze jen přestup mezi metrem a autobusy,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.

Autobusový terminál Černý Most a jeho okolí vyžaduje již mnoho let celkovou revitalizaci. Mezi hlavní problémy frekventovaného přestupního místa patří správa a údržba terminálu a nekvalitní veřejná prostranství v jeho okolí.

Černý most je symbolická východní brána do Prahy. Jedná se o jeden z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů, zároveň je také místem, které teď nevzbuzuje pozitivní pocity. Studie se proto zaměří zejména na otevření terminálu pro pěší a zlepšení a zjednodušení přestupů na jednotlivé druhy dopravy,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Foto: eArch
 

Již nyní IPR ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK), Dopravním podnikem (DPP) a ROPID připravuje rychlá opatření, která alespoň částečně zlepší současný neutěšený stav terminálu.

Těší mě, že začínáme řešit i dopravní terminály, které jsou pro efektivní cestování po městě klíčové. Minulý rok se městu podařilo schválit novou podobu dopravního terminálu na Smíchově. Nyní jsme udělali významný krok k proměně dalšího důležitého přestupního uzlu Černý Most, který si to nepochybně zaslouží,“ komentujeplánované změny Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Je ovšem důležité řešit i dlouhodobý rozvoj terminálu. Koncepční studie, kterou zpracuje české studio re:architekti, proto bude řešit terminál jako celek. Ve studii bude například navržena pravidla systematické správy, péče a údržby. Studie se zaměří na samotný terminál i na veřejná prostranství v jeho blízkém okolí. Prověří také možnosti dalšího urbanistického rozvoje v návaznosti na tento dopravní uzel.

Foto: eArch
 

„Černý Most je pro nás nesmírně zajímavým úkolem, protože spojuje témata identity města Prahy (skrze svou roli brány do města), identity sídliště skrze svou roli centra v každodennosti místních obyvatel, tak otázky nakládání s téměř současnou architekturou v šíři morálních, estetických a environmentálních aspektů.“ říká Jan Vlach ze studia re:architekti.

V rámci zpracování koncepční studie proběhne i setkání s veřejností. Občané budou moci zpracovatelům sdělit své podněty a postřehy. Ještě předtím, než bude návrh studie odevzdán, občané budou mít možnost se k němu vyjádřit. Předpokládá se, že koncepční studie by měla být hotová v květnu příštího roku.

Foto: eArch

O Terminálu Černý Most

Terminál Černý Most je důležitou přestupní vazbou mezi metrem B, dálkovými i příměstskými autobusovými linkami a plánovaným parkovacím domem P+R pro cca 880 vozidel. Terminál byl uveden do provozu v roce 1998.

Klíčová slova:

Černý Most

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři