Novinky a názory / zprávy

Bezpečnost a regulace světelné reklamy: Co byste měli vědět

Regulace neslouží k tomu, aby reklamu jen zakazovaly, pomáhají ji kultivovat. Díky tomu může mít vkusný design, neobtěžuje či neohrožuje osoby v okolí a v mnoha případech díky tomu může být veřejností i vřele přijata. Foto: Pexels.com

Reklama je nedílnou součástí našich životů. Abychom ale nebyli přehlceni reklamním smogem, existuje mnoho pravidel, která chrání veřejný prostor a osoby, které se v něm nacházejí. Na jaká pravidla byste měli pamatovat v případě světelných reklam?

eVisions , 16. 7. 2024 / Advertorial

Proč vlastně pravidla regulující reklamu máme?

Možná se ptáte, proč by vůbec někdo měl řešit podobu něčí reklamy. Zpravidla jde o soukromý majetek na soukromém pozemku. Kdyby ale žádná pravidla regulující umístění, množství či podobu reklamního poutače neexistovala, velice pravděpodobně bychom žili ve světě, kde je na mnoha místech reklama doslova na každém rohu. I ve světě najdeme praktické příklady, kdy jsou zejména centra měst plná reklamních poutačů, které v noci září do dáli.

Regulace neslouží k tomu, aby reklamu jen zakazovaly, pomáhají ji kultivovat. Díky tomu může mít vkusný design, neobtěžuje či neohrožuje osoby v okolí a v mnoha případech díky tomu může být veřejností i vřele přijata.

Kde bude světelná reklama umístěna?

Nejprve pravděpodobně budete řešit, kde bude světelná reklama umístěna. Existují totiž místa, kde jsou regulace přísnější. Typicky jde o umístění podél silnic nebo v památkových zónách a centrech měst.

Je důležité si zjistit, jaká pravidla konkrétně platí pro vaši lokalitu. Na základě toho může být nutné uzpůsobit umístění nebo podobu reklamy.

Kromě snížení reklamního smogu jsou důvody také bezpečnostní. Reklamy mohou odvést pozornost řidiče, reklamní sloupy těsně podél silnice navíc mohou zvyšovat riziko těžkých poranění v případě nehody.

Pozor na intenzitu světla

U světelné reklamy byste měli věnovat pozornost její intenzitě. Zatímco přes den budete potřebovat vysokou intenzitu světla, aby byla reklama i za slunečného dne čitelná, v noci může výrazná reklama znamenat problém. Reklama by například neměla oslňovat řidiče nebo obtěžovat obyvatele okolních bytů.

Řešením bude automatická úprava jasu reklamy v závislosti na okolním světle. Světelné poutače ve výlohách obchodů může být vhodné časovat tak, aby svítily pouze během otevírací doby. Při používání světelné reklamy je také důležité dbát na její spotřebu elektřiny a pravidelně porovnávat ceny elektřiny, abychom zvolili co nejefektivnější řešení.

Reklama musí odolat povětrnostním vlivům

Vaše světelná reklama musí být připravena na povětrnostní podmínky v místě, kde je umístěna. Pamatovat by se přitom mělo na podmínky extrémní, zejména pokud jde o silný vítr. Reklama by neměla během vichřice uletět a ohrozit tak něčí majetek, či dokonce životy.

Zatímco malý světelný poutač v tomto ohledu není příliš rizikový a kvalitně vám jej zvládne připevnit každý zkušený řemeslník, velkoplošné světelné reklamy na stožáru musí odolat opravdu velkým silám. Konstrukce reklamy by na to měla pamatovat. Montáž těchto světelných reklam zpravidla řeší specializované stavební firmy.

  • autor: eVisions *
  • publikováno: * 16. 7. 2024
  • zdroj: * Reklamní sdělení

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři