Architektura /

Dětská stavebnice Xio | Kit Xio

Naše životy trávíme ve světě o třech rozměrech a bylo by tedy snadno možné předpokládat, že máme o prostoru, který nás obklopuje, jasně rozvinuté představy. Skutečnost je ale jiná: už děti v předškolním věku mají rozdílné prostorové schopnosti a výrazně se odlišují v tom, co si dovedou v prostoru představovat.

Design Cabinet CZ , 9. 10. 2010

Důležitost rozvíjení prostorové představivosti je přitom zjevná, vyplývá již ze samotné skutečnosti, že většina běžných problémů, které každý den řešíme, má trojrozměrnou prostorovou povahu. V případě některých profesí je pak rozvíjení prostorových schopností zcela zásadní: architekti, designéři nebo projektanti musí mít jasné prostorové představy o tom, co chtějí vytvořit, a současně musí být i schopni srozumitelně graficky sdělovat technické informace o těchto svých představách (a v podobném duchu by jistě bylo možné hovořit i o pilotech, strojních inženýrech, řidičích či zástupcích dalších profesí).

Psychologické výzkumy obecně ukazují, že lidé, kteří mají lépe rozvinutou prostorovou představivost, bývají schopni snáze řešit problémy každodenního života. Cílem diplomové práce bylo vytvořit strukturální stavebnici, která by vycházela z přirozených geometrických principů vyplňování a utváření prostoru. Výsledná stavebnice – strukturální stavebnice XIO – nemá být pouze hračkou, která by rozvíjela prostorové schopnosti dětí, ale také geometrickou studií, s jejíž pomocí je možné ilustrovat některé základní geometrické principy (platonská a archimedovská tělesa, allspace-fillers, rozklad prostorových objektů v ploše, vzájemné vztahy mezi jednotlivými prostorovými prvky atd.). Zkoumané prostorové principy mají souvislost s širokou škálou oborů (matematika, chemie, biologie, astronomie, architektura, výtvarné umění atd.), stavebnici je tedy možné použít také jako učební nástroj či pomůcku k vizualizaci prostorového řádu. 

Soutěžní návrh "Dětská stavebnice Xio | Kit Xio" bojuje v soutěži "Národní cena za studentský design" o "Cenu veřejnosti" pod ID 22206810.

Hlasováním potrzujete, že souhlasíte s Podmínkami  hlasování.

<<< zpět na seznam projektů

Foto: eArch

Foto: eArch

Foto: eArch

Foto: eArch

Foto: eArch

<<< zpět na seznam projektů

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři