Vysokoškolský areál - Akademie Sting - projekt 29
Program stanovený zadáním se nám zdá předimenzovaný vzhledem k prostorovým poměrům daného pozemku. Abychom jeho požadavkům vyhověli, a zároveň poskytli novostavbě školy zázemí pro další vhodný program (počítačová učebna, knihovna…), zvolili jsme kompaktní formu objektu, která zabírá relativně málo volné plochy.
EARCH.CZ , 14. 3. 2011
BILANCE
Zastavěná plocha: 950 m2 (budova s parkovištěm 670 m2, aula 280 m2 ) Počet tříd: celkem 10 tříd pro 468 studentů 1 x třída pro 24 studentů (po 40 m2) 8 x třída pro 48 studentů (po 61 m2) 1 x třída pro 60 studentů (po 72 m2) Aula: 260 m2 pro 225 lidí (15 řad po 15 osobách) Další prostory: 1 x knihovna (72 m2) 1 x PC učebna (72 m2) 1 x kabinety pro 12 vyučujících (72 m2) 1 x venkovní atrium ve 3.NP (72 m2) Počet krytých parkovacích stání: 22 (až 24 viz níže) Modul: 3,3 x 13,2 x 3,6 m
KONCEPT
V hledání správného řešení pro nás byly důležité 3 věci: 1) co nejlepší funkční využití daného pozemku 2) zachovat dvůr a vytvořit z něj atrium, veřejný prostor 3) poukázat na jiný způsob chápání práce s modulem
1
Program stanovený zadáním se nám zdá předimenzovaný vzhledem k prostorovým poměrům daného pozemku. Abychom jeho požadavkům vyhověli, a zároveň poskytli novostavbě školy zázemí pro další vhodný program (počítačová učebna, knihovna…), zvolili jsme kompaktní formu objektu, která zabírá relativně málo volné plochy. Důležitým aspektem našeho návrhu byla výška okolní zástavby. Novostavbou školy navazujeme na hlavní římsu stávající budovy, takže na sebe oba objekty pohledově navazují.
2
Pozemek zastavujeme pouze v jeho severní části a vytváříme tak prostorné atrium pro studenty. Hlavní vstup do nové budovy i do atria je z ulice Stromovka mezi starou a novou budovou. Atrium by se mělo stát srdcem školy, mělo by být místem, kde budou studenti trávit čas mezi výukou, bavit se, jist nebo odpočívat. Pobytová tribuna může sloužit např. i jako hlediště letního kina. Tribuna je potažena jemným tahokovem, takže do auly pod tribunou jde stropem tlumené světlo. Na západní straně pozemku zachováváme dvě vzrostlé borovice.
3
Myslíme si, že modulová výstavba nemusí působit pouze jako stejné krabičky vyskládané na sebe, jak je tomu u mnoha jiných projektů zvykem. Modul/kontejner, chápeme jako stavební prvek. Podobně jako se každý zděný dům nepodřizuje vzhledu a rozměrům cihly, i kontejner lze vnímat jako prvek otevírající zcela jiné možnosti než napovídá první zkušenost s jeho přirozeným tvarem. V našem případě vytváříme volný prostor, členěný pouze skleněnými příčkami. Modul je tu patrný až jako by druhotně. Toto popření modulu pak zdůrazňuje tahokovový obal celého objektu, pod kterým můžeme racionální mřížku spíš jen tušit.